onsdag 16 maj 2012

Tjuvsmakning av "Piloten"

Sent igår kväll beslutade vi att tjuvtesta Hard Knocked Steam Pilot. trots att det inte hunnits bildats så mycket kolsyra så tror jag att vi fick en ganska klar bild om hur ölet kommer bli.

Utsende:
klar ljust guldig färg, liten skumkrona som dog snabbt (inte så konstigt med tanke på att den knappt hade någon kolsyra)

Doft:
Väldigt blommig, frisk, lite jästig doft

Smak:
Även här var ölet väldigt blommigt på ett sätt som jag kan tycka är ganska vanligt för öl med mycket citra, ölet bar även en viss sötma (vet inte om det beror på att primingsockret inte jäst ut ordentligt eller om det är malten).

Dom:
Jag måste säga att jag är väldigt positivt överraskad av vår första sats öl. Jag hade förväntat mig någon lerfärgad, grumlig historia som inte riktigt hade gått vägen och så fick vi ett jättefint öl (bild). Kanske en aning sött men som jag tidigare skrivit så tror jag det beror på att primingsockret inte är utjäst än. Huvudsaken är att vi på Hard knocked är nöjda och det är vi!

dont worry, have a homebrew
//Sebastian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar